Horia Motrescu | USR Râșnov : Protocoale ascunse de Consiliul Local Râșnov prin care un om de afaceri devine milionar, în timp ce orașul Râșnov nu încasează nici un leu

0
285

Acum Executivul se plânge că nu are bani pentru o mașină de pompieri, iar Serviciul de Utilități Publice închiriază autogunoiere pentru că nu are cu ce lucra.  Pentru că suntem în preajma aprobării proiectului de buget al orașului Râșnov pe anul 2023 și pentru că autoritățile se plâng că nu sunt bani pentru mașină de pompieri nouă, le spun de unde am fi putut avea banii pentru ea dacă interesele orașului Râșnov ar fi fost apărate cu adevărat de către cei care au jurat să facă asta.

În data de 16.09.2010, Primăria Râșnov semna un Protocol de Colaborare, pe un an de zile, cu o societate care urma să efectueze transportul turiștilor spre Cetatea Râșnov. Consiliul Local habar nu a avut despre Protocol, nefiind emisă nici o Hotărâre de Consiliu Local.

Am explicat despre acest caz tipic de ocolire a legilor, aici: /bit.ly/3Y74oik

În data de 23.02.2016, se face act adițional la contract, prin care se schimbă două lucruri esențiale, fără a fi emisă o Hotărâre de Consiliu Local:

1) „prin folosirea unui vehicul rutier” devine ” prin folosirea unor vehicule rutiere” , mai precis 3 vehicule rutiere și două remorci.
2) Durata protocolului care ar fi trebuit să fie de un an începând cu anul 2010 (și care nu știu cum a fost extins până în 2016), se prelungește până la 31.11.2017.
Din nou, nu este implicat deloc Consiliul Local Râșnov.
În data de 22.12.2020, primarul orașului Râșnov prelungește „protocolul” până în data de 31.12.2021.

Acum urmează partea care ar trebui să ne înfurie pe toți plătitorii de taxe și impozite din Râșnov: in toti acești ani, transportatorul a realizat un profit mai mare de 8.000.000 de lei (1.6 milioane de €) fara sa achite absolut nimic orasului Rasnov pentru folosirea drumului spre Cetate sau pentru parcarea tractoraselor. Ce credeti? Vorbim sau nu de abuz in serviciu?
În iarna lui 2021, Primăria Râșnov emite prima Hotărâre de Consiliu Local care reglementează cât de cât acest transport cu turiști spre Cetate, iar în urma amendamentului meu creste taxa de la 900 la 1.000 de lei/vehicul rutier/lună. Am propus mai mult, dar reprezentantul orașului a fost avocatul transportatorului în loc să protejeze interesele orașului Râșnov.
Acum Primăria ne spune că nu are bani pentru o mașină de pompieri și cumpăra mașini second pentru Serviciul de Utilități Publice (nu vă imaginați că la mâna a doua de 2-3 ani).

Acum vin și întreb:

Unde a fost treaba chibzuită în acest protocol în care orașul Râșnov a ieșit pe zero? Poate ne explică dl. Adrian Veștea.

De ce orașul Râșnov nu a încasat nici un ban pentru folosirea drumului aparținând orașului de către un transportator care a realizat profit de 1.6 milioane de euro? Poate îl ajută să răspundă pe dl. Veștea și dl.Butnariu, să explice râșnovenilor de ce au decis ei să nu ceară bani transportatorului timp de 9 ani, timp in care acesta a făcut (totuși) profit.

De ce a fost prelungit succesiv protocolul fără știrea Consiliului Local Râșnov și fără a i se adăuga nici o sumă de bani? Unde e treaba chibzuită?

De ce după ce protocolul a ajuns în spațiul public, Primăria Râșnov a făcut pasul spre legalitate, implicând Consiliul Local si făcând licitație? Adică, de ce acum și nu în 2015, 2016 sau 2019?

L-ar fi ascuns în continuare dacă nu apărea public?

Și mai au tupeul să ne spună că nu sunt bani pentru mașină de pompieri sau pentru trusoul nou născuților. Păi era treabă lor să ajute comunitatea să prospere, dar în acest caz nu au făcut-o, ci au ales să îmbogățească un transportator din oraș.

DE CE?

Domnule primar,
Orașul Râșnov are nevoie să schimbe mașina de pompieri din 1984, vă solicit respectuos să căutați bani în buget și să o bugetați.

Horia Motrescu


Descoperă mai multe la Drumul Taberei 🏙️ București 🌆 mapamond🌐media

Abonează-te ca să primești ultimele articole prin email.

Lasă un răspuns